3 modalitati prin care puteti ameliora senzatia de gat rigid

Autor Dr Marcel Dragus 11.06.2018 0 Comment(s) Dureri cervicale,

Cu totii ne vom confrunta, intr-un moment sau altul al vietii, cu dureri de cele mai multe ori minore, localizate in regiunea cervicala. Pentru ca este vara si multi dintre noi suntem expusi la aerul conditionat posibilitatea aparitiei senzatiei de gat rigid este chiar mai mare decat in alte perioade ale anului. 

 

Gatul este format din structuri diferite inclusiv coloana vertebrala, maduva spinarii, discurile intervertebrale, muschi, ligamente, tendoane si nervi spinali. Rigiditatea aparuta in partea din spate sau pe partea laterala a gatului este adesea cauzata de conditii care afecteaza aceste structuri, asa cum este rigiditatea cervicala aparuta datorita unei pozitii necorespunzatoare in timpul somnului, pozitie care intinde sau tensioneaza musculatura din zona. 

 

Miscarile zilnice si presiunea la care sunt supuse articulatiile din zona gatului pot duce in timp la uzura caracteristica unei regiuni anatomice atat de flexibile iar aceste uzuri se pot resimti in timp, uneori aparand chiar si leziuni, traumatisme sau accidente minore. Prin durere in regiunea cervicala specialistii inteleg de obicei durerea cu localizare, oriunde intre regiunea de la baza craniului pana la nivelul umerilor. 

 

Cu exceptia cazului in care medicul v-a recomandat sa va odihniti sau sa va  limitati miscarile gatului, trebuie sa cunoasteti faptul ca regiunea cervicala ca si intregul nostru corp, se comporta mult mai bine atunci cand ramaneti activ.  O viata activa este intotdeauna de preferat uneia sedentara, pentru ca sedentarismul poate duce mult mai rapid la rigidizarea intregului organism. Activitatea fizica moderata este necesara pentru mentinerea sanatatii articulatiilor si pentru a scapa cat mai rapid de senzatia de gat intepenit –rigidizat, ca atare exercitiile usoare, dar constante, pot reduce semnificativ simptomele neplacute. 

 

Iata deci 3 modalitati prin care puteti ameliora senzatia de gat intepenit!

 

  1. 1.    Exercitiile fizice sunt extrem de benefice atunci cand iti simti gatul intepenit. Asta pentru ca activitatea moderata reduce tensiunea muschilor tai incordati si intinsi. Exercitiul cel mai potrivit este sa stai in pozitie dreapta relaxandu-ti corpul, aplecandu-ti usor capul in fata incercand sa atingi pieptul cu barbia, lasandu-ti apoi capul pe spate pentru cateva secunde. Repeta miscarile, introducand si miscari de rasucire usoara a capului dintr-o parte in alta si de inclinare dintr-o parte in alta. Repeta aceste 3 seturi de miscari timp de 3 minute de cateva ori pe zi si incheie aceasta sedinta de exercitii rotindu-ti usor umerii. Si pentru ca este vara ati putea apela si la inot care este un alt exercitiu relaxant pentru gatul intepenit. 

 

  1. 2.    Sarea de Himalaya este si ea un bun remediu pentru gatul intepenit. Compusa din sulfat de magneziu, sarea de Himalaya ajuta la diminuarea rigiditatii gatului, regleaza activitatea mai multor enzime din corp, imbunatatind circulatia sangelui. Adaugati 2 cani de sare de Himalaya in cada si scufundati-va pana la gat pentru 20-30 de minute. Puteti face acest lucru in fiecare zi pana la disparitia totala a senzatiei de gat rigid. Aceasta procedura trebuie evitata de persoanele suferinde de boli ale rinichilor si cele suferinde de diabet.

 

  1. 3.    Masajul Suedez - aceasta este o forma usoara de masaj in care este implicat contactul indelungat cu pielea, dar si framantari, netezire, frictiune, miscari profunde, vibratii in scopul relaxarii si energizarii. Masajul Suedez nu doar ca este un remediu extrem de placut dar are si multiple beneficii in tratarea gatului intepenit, asta pentru ca imbunatateste circulatia sanguina, reducand la maxim rigiditatea si tensiunea.  

 

Echipa Teramed va ureaza sanatate, o viata implinita si activa!

Lasati un mesaj